
herb hub

2024

branding & copy

BAKGRUND
I april 2024 öppnade Herb Hub upp portarna till sitt gröna co-working space i Jönköping och inför etablering av företaget fick Manja i uppdrag att skapa en varumärkesplattform som skulle osa hållbar men rolig coworking och cafékänsla. Uppdraget blev således att utveckla ett tydligt och inbjudande varumärke från grunden: vi talar alltså företagsnamn, visuell identitet, tonalitet och storytelling.
Herb Hub ville kombinera kreativitet med hållbarhet, kaffe och framtidstänk – både i uttryck och erbjudande.


LÖSNING & RESULTAT
Manja tog fram ett koncept som andas livskraft och lekfullhet – med en färgstark visuell identitet och varma copyelement som binder ihop varumärket. Från det klingande namnet Herb Hub till blom-logotyen som symboliserar växtkraft och nätverkande.
Tonaliteten är mjök, grön och lite busig, med taglines och mikrocopy som: “kreativitet på jordnära villkor” eller “vi brygger kaffe – du räddar dagen”.
I materialet till Herb Hub skapades inbjudande posters, kampanjer, digitala annonser och storytelling för sociala medier, allt anpassat för att skapa närhet, igenkänning och spridningspotential.
Är du vårt nästa projekt?
Vi älskar att tänka stort, skapa vackert och att sätta idéer i rörelse. Har du ett projekt i tankarna eller vill du bolla idéer över en kaffe?
Fyll i formuläret, så hör vi av oss!
